مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 08:052023-09-25سياسي

90 درصد دانشجویان عراقی با هزینه شخصی در حال تحصیل در ایران هستند


رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیش از 50 هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می کنند، گفت: 90 درصد این دانشجویان با هزینه شخصی خود در حال تحصیل در دانشگاه های ایران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،یکی از مقام های دیپلماتیک در نمایندگی های خارجی در کشورهای مختلف رایزن فرهنگی است؛ دیپلمات هایی که در راستای دپیلماسی عمومی، وظیفه اصلی شان ترویج و گسترش فرهنگ کشور خود در کشوری است که در آن ماموریت دارند.

عموما رایزنان فرهنگی در کشورهای همسایه به علت تشابه فرهنگی موجود بین کشور خودشان و کشور مقصدشان، ماموریت شان به نوعی در این حوزه سهل و ممتنع است و باید با هوشمندی و حساسیت بیشتری این ماموریت را پیش ببرند.

عراق یکی از کشورهایی است که در طول سالیان اخیر در ایران دارای رایزن فرهنگی بوده است و با توجه به سابقه مشترک تمدنی، تاریخی و مذهبی دو کشور ایران و عراق تلاش داشته است؛ دیپلمات هایی را در این مسئولیت قرار دهد که در کنار آشنایی با ویژگی های فرهنگی، مذهبی و آموزشی ایران با ادبیات فارسی نیز آشنا باشد و بتواند به راحتی با مخاطب ایرانی خودارتباط برقرار کند .

با توجه با حضور پرتعداد دانشجویان عراقی در ایران و در آستانه آغاز سال تحصیلی سال 1402 و همچنین انتخاب رایزن فرهنگی جدید عراق در ایران، یاسر عبدالزهرا الحجاج در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد دانشجویان عراقی با هزینه شخصی در حال تحصیل در ایران هستند

90 درصد دانشجویان عراقی با هزینه شخصی در حال تحصیل در ایران هستند