مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 21:102023-10-04بين الملل

مانع بزرگ برای پیوستن عربستان و امارات به معاهده امنیتی با آمریکا


شبکه سی ان ان در گزارشی با اشاره به درخواست امارات عربی متحده و عربستان سعودی برای تسهیل رسمی شدن روابط دفاعی شان، به بررسی نظرات کارشناسی درباره انتظار برخی کشورهای منطقه برای وارد شدن با آمریکا به معاهدات رسمی امنیتی پرداخت.

- شبکه سی ان ان در گزارشی با اشاره به درخواست امارات عربی متحده و عربستان سعودی برای تسهیل رسمی شدن روابط دفاعی شان، به بررسی نظرات کارشناسی درباره انتظار برخی کشورهای منطقه برای وارد شدن با آمریکا به معاهدات رسمی امنیتی پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در میان نگرانی های آمریکا درباره پررنگ تر شدن نقش چین در منطقه غرب آسیا، 2 کشور امارات و عربستان که نزدیک ترین متحدان عربی آمریکا محسوب می شوند از دولت بایدن می خواهند روابط نظامی شان را با تسهیل توافقی گسترده رسمی کند.

شبکه سی ان ان در گزارشی در این باره نوشت: عربستان سعودی و امارات عربی متحده، 2 کشوری که از نزدیک ترین شرکای نظامی آمریکا در جهان عرب محسوب می شوند، اخیرا، خواستار حمایت امنیتی بیشتر از سوی واشنگتن شده و هر 2 نشان داده اند که در جهانی که هر چه بیشتر به سوی چندقطبی شدن می رود، گزینه هایشان به آمریکا محدود نمی شود.

محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی اخیرا در گفت وگویی با شبکه فاکس نیوز گفت: آن ها (آمریکایی ها) نمی خواهند شاهد تغییر مکان تامین ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مانع بزرگ برای پیوستن عربستان و امارات به معاهده امنیتی با آمریکا

مانع بزرگ برای پیوستن عربستان و امارات به معاهده امنیتی با آمریکا