مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 13:202023-09-29سياسي

مولوی اسحاق مدنی: دوستان نادان و دشمنان دانا، مسلمانان را دچار تفرقه کرده اند


رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دوستان نادان مسلمانان و دشمنان دانای آن هاست که ما را دچار تفرقه کرده اند.

در صدر اسلام، چنین مشکلاتی نبود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مولوی محمد اسحاق مدنی، رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت هفته وحدت در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه وحدت چیزی نیست که بگوییم آن را داشته باشیم یا نداشته باشیم، گفت: وحدت در امت اسلامی یک امر مسلم و پذیرفته شده است که پیامبر (ص) هنگام هجرت خود میان دو قوم حاضر در مدینه وحدت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: پیامبر رحمت (ص) میان هر فرد مهاجر و هر فرد انصار در مدینه یک برادر قرار داد ولی برای علی (ع) کسی را برادر قرار نداد که علی (ع) به رسول الله (ص) عرض کرد که برای من برادری تعیین نکرده اید که ایشان فرمودند تو در دنیا و عقبی برادر منی.

در قرآن هم آیه واعتصموا بحبل الله امر به وحدت کرده است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: این دوستان نادان مسلمانان و دشمنان دانای آنهاست که ما را دچار تفرقه کرده اند در صدر اسلام این چنین مشکلاتی نبود اما بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) اختلافاتی ایجاد شد؛ با این حال امروز می بینیم که برخی از مسلمانان یکدیگر را می کشند و اموال را می برند و همدیگر را تکفیر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولوی اسحاق مدنی: دوستان نادان و دشمنان دانا، مسلمانان را دچار تفرقه کرده اند

مولوی اسحاق مدنی: دوستان نادان و دشمنان دانا، مسلمانان را دچار تفرقه کرده اند