مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 08:402023-10-14اجتماعي

تغییر کاربری در اراضی ملی ممنوع است


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تغییر کاربری در اراضی ملی ممنوع است، اظهار کرد: هرگونه تغییر کاربری باید تنها با صدور مجوز و در نظر گرفتن حساسیت های سازمان محیط زیست انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یکی از مسائل تهدیدکننده محیط زیست و منابع طبیعی تغییر کاربری اراضی است.

این امر موجب نابودی بخش اعظمی از زمین های کشاورزی می شود و از دیدگاه امنیت غذایی، خودکفایی و اشتغال پایدار جامعه روستایی، پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اهمیت زیادی دارد.

همچنین تغییر کاربری زمین منجر به خسارت­ های جبران ناپذیر به عرصه­ های طبیعی شامل گسترش بیابان زایی و فرسایش خاک و وقوع بلایای طبیعی مانند رانش زمین، سیل و تغییر اقلیم، از بین رفتن پوشش گیاهی، کاهش تنوع زیستی و حاصلخیزی اراضی و پیامدهای منفی زیست محیطی همچون آلوده شدن منابع آبی و خاکی توسط صنایع آلاینده غیرمجاز به خصوص در حاشیه رودخانه ها، ساحل دریا و مناطق مجاور منابع آب شرب و کشاورزی و مرگ تدریجی کشاورزی و تهدید جدی امنیت غذایی می شود.

حسن اکبری در گفت و گو با ایسنا درباره موضوع مجوز واگذاری عرصه های جنگلی به بخش خصوصی توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: اگر این محدوده ها داخل پناهگاه حیات وحش قرار داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری در اراضی ملی ممنوع است

تغییر کاربری در اراضی ملی ممنوع است