مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 16:302023-10-01پزشكي

کاهش قدرت باروری در مردان در پی کاهش ویتامین D


کارشناس مسوول بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: کمبود ویتامین D در مردان کاهش قدرت باروری را به دنبال دارد.

- لیلا الیاسی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه کمبود ویتامین D و روی شایع ترین کمبود تغذیه ای در سراسر جهان هستند گفت: مطالعات زیادی نشان داده که کمبود ویتامین D و روی در مردان سبب کاهش باروری مردان میشود و سطح ویتامین D می تواند تأثیر مفیدی بر کیفیت اسپرم داشته باشد.

  وی افزود: مطالعه در مورد مقایسه مردان نابارور و بارور نشان داد که سطح ویتامین D سرم مردان نابارور به طور قابل توجهی کمتر از مردان بارور بود.

  وی با تاکید بر اینکه در مورد اثر کمبود ویتامین D در زنان هم مقالات علمی زیادی این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند، اضافه کرد: مشخص شده  سطوح ویتامین D 30ng/ml در خون با شانس بارداری بالاتر در زنان در مقایسه با آنهایی که سطوح پایین تری دارند، مرتبط است.

  کارشناس مسوول بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: مطالعات نشان داده است که زنانی که سطوح طبیعی ویتامین D دارند، چهار برابر بیشتر از زنانی که سطوح پایین ویتامین D دارند، از طریق IVF باردار می شوند و شانس موفقیت بیشتری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قدرت باروری در مردان در پی کاهش ویتامین D

کاهش قدرت باروری در مردان در پی کاهش ویتامین D