مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 11:402023-10-10پزشكي

داروهای ضدویروسی به پیشگیری از دیابت کودکان کمک می کنند


تحقیقات اخیر نشان داده است که ویروس ها می توانند در از بین رفتن سلول های بتای لوزالمعده که باعث ایجاد دیابت نوع 1 می شود، نقش داشته باشند.

- جی پلاس، به نقل از مدیسن نت، اکنون، یک کارآزمایی جدید نشان می دهد که داروهای ضد ویروسی، زمانی که بلافاصله پس از تشخیص دیابت نوع 1 به کودک داده می شود، ممکن است به حفظ سلول های بتای حیاتی کمک کند.

مهر نوشت؛ محققان گفتند که داروهای ضد ویروسی می توانند به تنهایی یا به عنوان بخشی از رژیم های درمانی ترکیبی برای نجات سلول های بتا تولید کننده انسولین در تشخیص دیابت نوع 1 استفاده شوند.

سلول های بتا در پانکراس انسولین تولید می کنند.

اما در برخی موارد، یک پاسخ خودایمنی فراری باعث می شود که بدن به سلول های بتا خود حمله کند و ظرفیت تولید انسولین در کودک را از بین ببرد و دیابت نوع 1 را تحریک کند.

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 (که حدود 5 درصد از کل موارد دیابت را شامل می شود) برای حفظ سطح قند خون سالم در بقیه عمر خود به تزریق انسولین متکی هستند.

محققان در مطالعه جدید سال هاست که در حال بررسی علل ریشه ای خودایمنی در پشت تخریب سلول های بتا بوده اند و دریافتند که عفونت های درجه پایین با میکروب های معمولی به نام اِنتروویروس ها اغلب در سلول های پانکراس افرادی که به تازگی مبتلا به دیبات نوع1 تشخیص داده شده اند رخ م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای ضدویروسی به پیشگیری از دیابت کودکان کمک می کنند

داروهای ضدویروسی به پیشگیری از دیابت کودکان کمک می کنند