مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 13:402023-10-19سياسي

ثبت کندوان به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده های جهانی گردشگری


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در پی ارائه پرونده 8 روستا به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)روستای کندوان استان آذربایجان شرقی به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده های جهانی گردشگری ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، علی اصغر شالبافیان با حضور در مراسم اعلام بهترین دهکده های گردشگری در حاشیه بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و صد و نوزدهمین و صد و بیستمین شورای اجرایی این سازمان که هم اکنون در شهر سمرقند کشور ازبکستان در حال برگزاری است، گفت: روستای کندوان استان آذربایجان شرقی در رقابت با بیش از 200 روستا از کشورهای مختلف توانست در فهرست دهکده های جهانی سازمان جهانی گردشگری جای بگیرد.

وی افزود: هشت روستای کشورمان از جمله کندوان آذربایجان شرقی، بیشه لرستان، میمند کرمان، سهیلی قشم، پالنگان کردستان، قاسم آباد گیلان، کندلوس مازندران و ابیانه اصفهان برای شرکت در این رقابت از سوی معاونت گردشگری معرفی شده بودند که از این بین روستای کندوان توانست با کسب امتیازها و شاخصه های لازم در جایگاه روستاهای جهانی ثبت شود.

   به گفته شالبافیان انتخاب بهترین دهکده گردشگری از سال 2021 توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) دنبال می شود و هدف از این اقدام تبدیل گردشگری به محرک توسعه روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت کندوان به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده های جهانی گردشگری

ثبت کندوان به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده های جهانی گردشگری