مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 11:002023-09-27اقتصادي

راه حل ریشه ای معضل بیکاری در کشور


بررسی شرایط مهارت آموزی بسیاری از کشورهای جهان نشان می دهد بسیاری از آنها ارتباط مهارت آموزی با بازار کار را موثر دانسته و ارتقای جایگاه فنی و حرفه ای و مهارت آموزی را در اولویت قرار داده اند.

- بر این اساس کارشناسان آموزش های مهارتی، فنی و حرفه ای را اصل مهمی در اشتغال و راه اندازی کسب و کار عنوان کرده و معتقدند ترویج فرهنگ مهارت آموزی می تواند به حل ریشه ای معضل بیکاری در کشور منجر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از ضروریات رشد و توسعه اقتصاد، مهارت های فنی و حرفه ای است که در تامین نیروی انسانی ماهر و کارآمد اثرگذار است.

بر همین اساس آموزش های فنی و حرفه ای امکان بهره برداری مناسب از منابع انسانی را فراهم کرده و توانایی لازم برای راهیابی به بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار را به وجود می آورد.

کارشناسان یکی از علل بیکاری در جامعه را فقدان مهارت مورد نیاز بازار کار از سوی فارغ التحصیلان و جویندگان کار عنوان می کنند و معتقدند ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار و رشته دانشگاهی فارغ التحصیلان نقش بسزایی در ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموختگان دارد.

همسو کردن آموزش های نظری و عملی این امکان را برای فرد آموزش دیده فراهم می کند تا علاوه بر شناسایی نیازهای بازار، امکان بیشتری برای انجام فعالیت های اقتصادی و جذب در بازار کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل ریشه ای معضل بیکاری در کشور

راه حل ریشه ای معضل بیکاری در کشور