مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 16:002023-09-29پزشكي

قاتل نیمی از کرمانشاهیان را بشناسید!


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیماریهای قلبی و عروقی را عامل 45 تا 50 درصد مرگ و میرهای سالانه استان عنوان کرد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیماریهای قلبی و عروقی را عامل 45 تا 50 درصد مرگ و میرهای سالانه استان عنوان کرد.

دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت روز جهانی قلب (7 مهر) در گفت و گو با ایسنا از بیماری های قلبی و عروقی به عنوان اولین عامل مرگ و میر افراد در جهان یاد کرد.

وی افزود: این بیماری ها سالانه مرگ 20 میلیون نفر را در جهان رقم می زنند و در همین راستا برای افزایش آگاهی جهانی نسبت به این خطر روز 29 سپتامبر به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

شکیبا این بیماری ها را هم عامل نیمی از مرگ و میر ایرانیان عنوان کرد و افزود: در سالهای اخیر (بدون لحاظ آمار فوتی های کرونا) این بیماری ها عامل 45 تا 50 درصد مرگ و میرهای استان هم بوده اند.

شکیبا با اشاره به دخیل بودن عوامل مختلف در بروز این بیماری ها، از کم تحرکی و تغذیه نامناسب به عنوان مهمترین این عوامل یاد کرد.

وی افزود: همچنین اضافه وزن و چاقی، مصرف سیگار و قلیان، مصرف الکل، دیابت و فشار خون از جمله ریسک فاکتورهای اصلی این بیماری ها هستند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر آنچه در خصوص این بیماری ها نگرانی ایجاد کرده، کاهش سن ابتلا به این بیماری هاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتل نیمی از کرمانشاهیان را بشناسید!

قاتل نیمی از کرمانشاهیان را بشناسید!