مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 18:512023-09-23اقتصادي

افزایش 20 درصدی کیفیت آب شرب یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، چند روزی که در برخی فضاهای مجازی استان خبری مبنی بر کاهش کیفیت آب شرب در شهر و استان یزد منتشر شده که ابراهیم علیدوست مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد در این باره به خبرنگار فارس اظهار کرد: نه تنها کیفیت آب شرب استان یزد پایین نیامده، بلکه به واسطه حفر چاه هایی با کیفیت آب بالاتر متوسط EC، آب یزد نسبت به سال گذشته 10 تا 20 درصد بهتر شده است.

وی با بیان اینکه آب این استان از دو منبع آب منابع زیرزمینی و آب انتقالی تأمین می شود، گفت: حد مجاز EC آب حداکثر 2 هزار و 200 است و این میزان برای چاه های زیرزمینی استان از 700 تا بعضا 3 هزار نیز در برخی شهر ها می رسد، بنابراین در مناطقی که EC آب چاه های زیرزمینی بالاتر از 2 هزار شود، از اختلاط آب انتقالی و چاه های زیرزمینی بهره می بریم تا کیفیت آب مناسب شود.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه میانگین EC آب در شهر یزد حدود 950 تا هزار است، تصریح کرد: EC مجموعه شبکه آب شهر یزد از عدد500 تا هزار و 500 در برخی مناطق یزد رسیده و آنچه مسلم است که هیچ گاه کیفیت آب یزد از حد مجاز و استاندارد خارج نشده است.

علیدوست ادامه داد: با بالا رفتن EC آب از عدد هزار، طعم آب تغییر می کند و به شوری می زند و مردم به طور محسوس متوجه نازل شدن کیفیت آب می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی کیفیت آب شرب یزد

افزایش 20 درصدی کیفیت آب شرب یزد