مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-06سياسي

لزوم چاره جویی حوزه های علمیه و مراکز علمی برای دوگانه علم و دین


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: حوزه های علمیه و مراکز علمی که به دین حداکثری می اندیشند چاره جویی برای دوگانه علم و دین داشته باشند و حوزه ها به صورت تخصصی به آن بپردازند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی شامگاه پنج شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه این شهرستان، اظهار کرد: مهم ترین مسئله جهان معاصر دوگانه علم و دین است.

 وی با بیان اینکه هم دین و هم علم برای جامعه ضروری است، افزود: هیچ فردی در ضروری بودن علم و دین تردیدی ندارد؛ ولی بحث امروز قلمرو حضور دین و حضور علم مطرح است و باید دید تا چه اندازه علم و چه میزان دین در صحنه حاضر هستند.

 رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اعلام اینکه علم و دین دو ضرورت هستند؛ ولی سکولاریسم آنها را منفک و جدا از هم مطرح کرده و علم امکان وجودی در اختیار بشر است، تصریح کرد: امکانی که به زندگی و حیات فردی و اجتماعی سامان بخشد.

 جوادی آملی با اشاره به اینکه دین می تواند رابطه بین انسان و خداوند را سامان دهد، خاطرنشان کرد: بخش وسیعی از جامعه جهانی به ضرورت هر دو و توأم علم و دین می اندیشند و فضای حضور و قلمرو آنها را جدای از هم به نام سکولاریسم می بینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم چاره جویی حوزه های علمیه و مراکز علمی برای دوگانه علم و دین

لزوم چاره جویی حوزه های علمیه و مراکز علمی برای دوگانه علم و دین