مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 08:202023-10-16بين الملل

اعتماد : چین و امریکا ، بازندگان بزرگ جنگ غزه


در حالی که چین یکی از مهم ترین خریداران نفت خاورمیانه است، در صورت گسترده تر شدن دامنه جنگ غزه ، بازاز جهانی نفت نیز متلاطم شده و این امر برای اقتصاد چین که با چالش های مهمی مواجه است بسیار پر هزینه خواهد بود.

- اعتماد نوشت: سیر حوادث و تحولات در منطقه خاورمیانه و سطح خشونتی که اسراییل در کشتار مردم غیر نظامی غزه انجام می دهد به گونه ای است که علاوه بر درهم ریختگی تمامی معادلات، باعث ایجاد ضرر، زیان و پیامدهای جبران ناپذیر برای کشورهای منطقه و حتی قدرت های بزرگ جهانی خواهد شد.

  سایت ژئوپلیتیک در گزارشی با اشاره به میزان شهدای فلسطینی در غزه در طول یک هفته اخیر که بخش قابل توجهی از آنها زنان و کودکان هستند، آورده است: این فقط ژئوپلیتیک خاورمیانه نیست که تحت تاثیر معادلات جنگ اخیر تغییر می کند، بلکه محاسبات قدرت های بزرگ به خصوص امریکا و چین را نیز در خاورمیانه تحت تاثیر قرار داده است.

  در طول ماه های اخیر شاهد بودیم که امریکا تلاش های زیادی را برای عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و اسراییل به عمل آورد.

حتی ماه گذشته بود که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که عادی سازی روابط دوجانبه بسیار نزدیک هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتماد : چین و امریکا ، بازندگان بزرگ جنگ غزه

اعتماد : چین و امریکا ، بازندگان بزرگ جنگ غزه