مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 10:052023-09-23سياسي

علت مدرسه هراسی و مدرسه گریزی کودکان چیست؟


اکثراً به نظر می رسد عامل اصلی این هراس ها، مدرسه باشد اما تحقیقات نشان داده است که مدرسه هراسی و گریزی از خانواده ناشی می شود و مدرسه تنها 20 درصد در آنها مؤثر است.

- ایسنا/همدان یک دکترای تخصصی روانشناسی گفت: اکثراً به نظر می رسد عامل اصلی این هراس ها، مدرسه باشد اما تحقیقات نشان داده است که مدرسه هراسی و گریزی از خانواده ناشی می شود و مدرسه تنها 20 درصد در آنها مؤثر است.

دکتر احمد قره خانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای آغاز مدرسه اغلب شاهد هستیم کودکان و دانش آموزانی از ورود به مدرسه خودداری می کنند و با ناله و گریه خواستار بازگشت به خانه هستند که این کودکان به دو دسته تقسیم می شوند؛ یکی کودکانی که از مدرسه هراس دارند و دیگری کودکانی که از مدرسه گریزانند.

وی تصریح کرد: اصطلاح مدرسه هراسی و مدرسه گریزی بعد از اجباری شدن نظام آموزش و پرورش از قرن نوزدهم به وجود آمده است که این اختلالات با جدایی کودکان از فضای خانه و وابستگی شدید به محیط خانه با وجود آمدن تعارض و کشمکش روحی در کودکان آغاز می شود.

قره خانی اضافه کرد: اکثراً به نظر می رسد عامل اصلی این هراس ها، مدرسه باشد اما تحقیقات نشان داده است که مدرسه هراسی و گریزی از خانواده ناشی می شود و مدرسه تنها 20 درصد در آنها مؤثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت مدرسه هراسی و مدرسه گریزی کودکان چیست؟

علت مدرسه هراسی و مدرسه گریزی کودکان چیست؟