مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 00:052023-09-29پزشكي

تشریح عملیات مبارزه با بیماری مالاریا در یکی از روستاهای گچساران


رییس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مالاریا یک بیماری بسیار جدی است که از نیش پشه مالاریا قابل انتقال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، محمد ملک زاده در خصوص بیماری مالاریا گفت: مالاریا یک بیماری انگلی و بسیار جدی است که در مناطق گرمسیری شیوع پیدا می کند و هنوز در برخی کشورهای جهان دردسر ایجاد کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سالانه بیش از 200 میلیون نفر در جهان به بیماری مالاریا مبتلا می شود که 400 هزار نفر جان خود را از دست می دهند که بیشترین فوت شدگان کودکان زیر پنج سال افریقایی هستند.

وی با اشاره به اینکه تب و لرز، عرق، اسهال، سردرد از جمله علائم ابتلا به مالاریا است، افزود: در صورتی که فرد مبتلا به بیماری درمان نشود و پیشرفت کند فرد به بیماری یرقان، نارسایی کبد، التهاب و حتی کما و مرگ فرد می شود.

رییس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتقال بیماری به وسیله نیش پشه انجام می شود ، با توجه به اینکه انگل مالاریا در گلبول های قرمز است از طریق پیوند اعضا، خون و سرنگ و سوزن آلوده منتقل می شود، ضمن اینکه از مادر باردار به کودک قابل انتقال است.

ملک زاده بیان کرد: بیماری مالاریا از طریق آزمایش خون قابل تشخیص است و اگر به موقع تشخیص داده و سریع درمان آغاز شود موجب بهبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح عملیات مبارزه با بیماری مالاریا در یکی از روستاهای گچساران

تشریح عملیات مبارزه با بیماری مالاریا در یکی از روستاهای گچساران