مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 09:552023-09-28بين الملل

رایزنی تلفنی پاشینیان و ماکرون درباره قره باغ


کابینه ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد، نخست وزیر این کشور و رییس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی درباره وضعیت انسانی در قره باغ گفت وگو کردند.

- کابینه ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد، نخست وزیر این کشور و رییس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی درباره وضعیت انسانی در قره باغ گفت وگو کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه درباره وضعیت کنونی در قره باغ و همچنین وضعیت ارمنی تبارهای ساکن قره باغ که بی خانمان شده اند، گفت وگو کردند.

مسائل دوجانبه میان ارمنستان و فرانسه نیز مورد بررسی و بحث قرار گرفتند.

جمهوری آذربایجان در 19 سپتامبر، آغاز فعالیت های ضد تروریستی در سطح محلی در منطقه قره باغ را با هدف احیای نظم قانون اساسی اعلام کرد.

ایروان این عملیات را تجاوز به مردم قره باغ توصیف کرده و بار دیگر تاکید داشت که هیچ گونه حضور نظامی در این منطقه مورد مناقشه ندارد.

روز بعد، یعنی در 20 سپتامبر آذربایجان و نمایندگان ارمنی تبارهای قره باغ با میانجی گری نیروهای حافظ صلح روسیه بر سر توقف کامل درگیری ها توافق کردند.

سخنگوی نخست وزیری ارمنستان امروز (پنجشنبه) خبر داده 65 هزار و 36 نفر از ساکنان قره باغ تا صبح امروز این منطقه را ترک کرده و وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی پاشینیان و ماکرون درباره قره باغ

رایزنی تلفنی پاشینیان و ماکرون درباره قره باغ