مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 12:202023-10-01سياسي

آیا جریمه 24 میلیون تومانی برای بی حجابی کار می کند؟


اگر بی حجابی تبدیل به شکلی جدید از نافرمانی مدنی شود، دیگر نمی توان کار خاصی کرد، درواقع در چنین شرایطی باید از صبح تا شب جریمه تعیین شود، هیچ تضمینی هم وجود ندارد که جریمه ها پرداخت شود.

- سپس انتظار می رود شخصی که جریمه پرداخت نمی کند زندانی شود.

آیا می توان چند میلیون نفر را در زمره مجرمین قرار داد و زندانی کرد؟ چنین رفتاری در مغایرت با قانون اساسی است که آزادی های شهروندی را برای آحاد ملت، آزاد قرار داده است.

پس از آن که نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهارشنبه، 29شهریور در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب با اجرای آزمایشی 3 ساله این لایحه موافقت کردند، منتقدان و موافقان این لایحه در خصوص قابلیت اجرای برخی بخش های این لایحه اظهار نظر کرده اند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، جلیل محبی، عضو مرکز پژوهش ها و دبیراسبق ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفته است: در لایحه ای که دولت داده بود، جریمه های نقدی پایین بودند، شما می توانید چرتکه بیندازید و بگویید که پول این بدحجابی را می دهم.

یک تا سه میلیون حدود این جریمه ها بود، ولی وقتی 24 میلیون تومان بشود و همه جرائم با هم جمع شوند، این بازدارندگی جدی تر خواهد شد، یعنی اگر دو عکس در روز گرفته شود، دو جریمه حساب می شود و اگر شما اولی و دومی را بپردازی به پنجمی که برسد مجازات حبس دارد و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا جریمه 24 میلیون تومانی برای بی حجابی کار می کند؟

آیا جریمه 24 میلیون تومانی برای بی حجابی کار می کند؟