مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:352023-10-11اقتصادي

اعلام فهرست مواد ممنوعه سال 2024/ مقابله با دوپینگ با تغییرات جدید


فهرست کامل مواد، داروها و روش های ممنوعه در سال 2024 میلادی که مصداق بارز دوپینگ به شمار می رود به صورت رسمی از سوی وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) اعلام شد.

- فهرست کامل مواد، داروها و روش های ممنوعه در سال 2024 میلادی که مصداق بارز دوپینگ به شمار می رود به صورت رسمی از سوی وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) اعلام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ابتدای اکتبر هر سال فهرست مواد و روش های ممنوعه را سه ماه پیش از سال میلادی جدید به همراه خلاصه ای از تغییرات لیست جدید و داروهای برنامه نظارت را منتشر می کند.

داروهای برنامه نظارت، داروهایی هستند که در واقع ممنوع نبوده ولی از نظر میزان مصرف و عوارض زیر ذره بین وادا قرار دارند تا در صورت مصرف غیرمتعارف یا اثبات عوارض جانبی در فهرست ممنوعه سال های آتی قرار گیرند.

فهرست مواد و روش های ممنوعه برای ورزشکاران هر سال توسط گروه کارشناسان وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) در کشورهای مختلف بازنگری شده و از ابتدای ژانویه 2023 (11 دی 1402) اجرایی می شود.

این امر از جهت ارائه آموزش مناسب به ورزشکاران، مربیان و نیروهای پشتیبان و شرح تغییرات به ورزش کشورها، مدنظر قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام فهرست مواد ممنوعه سال 2024/ مقابله با دوپینگ با تغییرات جدید

اعلام فهرست مواد ممنوعه سال 2024/ مقابله با دوپینگ با تغییرات جدید