مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 10:252023-09-23بين الملل

پشت پرده قرارداد احتمالی فروش تسلیحات آمریکا به عربستان


به باور تحلیلگران، دولت آمریکا از موافقت با فروش یک بسته جدید تسلیحات نظامی به عربستان سعودی به ارزش 500 میلیون دلار، چند هدف دارد، هرچند که این قرارداد احتمالی با فروش تسلیحات پیشرفته مد نظر ولی عهد سعودی فاصله زیادی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه ای از موافقت جو بایدن رییس جمهور آمریکا با امضای قرارداد بزرگی به ارزش 500 میلیون دلار برای صادرات قطعات یدکی نظامی به ارتش عربستان سعودی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این قرارداد که وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (21 سپتامبر)، به کنگره پیشنهاد داد، شامل قطعاتی برای تانک های آبرامز و ام-60، خودروهای رزمی برادلی و خودروهای زرهی هاموی است.

همچنین شامل قطعات یدکی تفنگ، لانچرهای موشک ضد تانک تاو، رادارها و دستگاه های دید در شب خواهد بود.

با این وجود منابع آگاه می گویند که این قرارداد، هیچ سیستم تسلیحاتی جدیدی نخواهد بود و در حد فروش تسلیحات پیشرفته ای که ریاض به عنوان پیش شرط برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دنبال آن است، نیست.

هرچند که  الی کوهن وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس روز گذشته (جمعه، 22 سپتامبر) در یک مصاحبه مدعی عادی سازی روابط با عربستان سعودی تا ابتدای سال آتی میلادی (2024) شد و گفت: اینکه هنوز اختلافاتی میان ما و سعودی ها وجود دارد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده قرارداد احتمالی فروش تسلیحات آمریکا به عربستان

پشت پرده قرارداد احتمالی فروش تسلیحات آمریکا به عربستان