مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 13:402023-10-17پزشكي

شست و شوی دست ها عامل کلیدی پیشگیری از بیماری ها


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 15 اکتبر (23 مهر) روز جهانی شستن دست با هدف بالا بردن آگاهی از شست و شوی دست ها با صابون به عنوان عامل کلیدی در پیشگیری از بیماری، - ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 15 اکتبر (23 مهر) روز جهانی شستن دست با هدف بالا بردن آگاهی از شست و شوی دست ها با صابون به عنوان عامل کلیدی در پیشگیری از بیماری، در سراسر جهان نام گذاری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی این دانشگاه، دکتر محمدرضا اکبری با بیان اینکه روز جهانی شستن دست اولین بار در سال 2008 برگزار شد، تا بیش از 120 میلیون کودک در 70 کشور جهان دست خود را با صابون شست و شو دهند، افزود: از سال 2008، رهبران جامعه از این روز استفاده کرده اند تا سادگی و ارزش دست های تمیز را نشان دهند.

وی عنوان کرد: روز جهانی شستن دست بدین منظور نامگذاری شده که بین مردم دنیا فرهنگی جهانی در این خصوص به وجود آید و مردم از مزایای شستن دست ها با آب و صابون آگاه شوند.

وی شستن دست ها با آب و صابون را کاری با اهمیت در بهداشت عمومی دانست و خاطرنشان کرد: این فرآیند به رغم ساده بودن، یک اقدام پیشگیرانه، در دسترس و مقرون به صرفه و ساده به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شست و شوی دست ها عامل کلیدی پیشگیری از بیماری ها

شست و شوی دست ها عامل کلیدی پیشگیری از بیماری ها