مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-22اجتماعي

کوهنورد نیشابوری که 46 بار به قله های بلند جهان صعود کرده است!


من به صعود از قلل سر به فلک کشیده ملکوتی ، بوی خوش پونه های وحشی جویباران و دستِ به مناجات برخواسته ریواس های ترد و آبدار کوهستان بینالود زنده ام و زندگی می کنم! - خبرگزاری فارس_ نیشابور_ فاطمه قاسمی؛ امروز به بهانه روز کوهنورد نزد کوهنوردی می روم که 46 بار صعود به قله دماوند، به قله علم کوه، قله آرارات، قله کلاپتهار و گوکیوری در کشور نپال، قله لنین در کشور قرقیزستان و صعود به بیس کمپ قله اورست و صعود قله کورژن فسکایا در کشور تاجیکستان حاصل چند دهه کوهنوردی اش است.

ایوب امین الرعایایی کوهنورد 65 ساله نیشابوری بیان می کند: مرحوم پدرم عاشق کوه و کوهنوردی بود برای همین من از دوران کودکی با طبیعت، کوه و کوهنوردی آشنا شدم و روز به روز هم علاقه ام به ورزش کوهنوردی بیشتر و بیشتر می شد تا جایی که در هر فرصتی همراه دوستانم به کوهنوردی می رفتم نمی دانم چه رازی در کوههای سر به فلک کشیده نهفته بود که هر چه بیشتر کوهنوردی می کردم عشقم به کوه عمیق تر می شد.

قدیم ترها اعتقادات زیست محیطی زیبایی بین مردم وجود داشت   دارنده مدال برنز آسیا در کشور تاجیکستان، آه بلندی می کشد و می گوید: وقتی که من کوهنوردی را شروع کردم یعنی اوایل دهه 50 راهی معلوم و مشخص خصوصاً راه های ماشین رو در کوهستان ها و دره ها وجود نداشت به همین خاطر رفت آمد زیادی به کوه ها ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوهنورد نیشابوری که 46 بار به قله های بلند جهان صعود کرده است!

کوهنورد نیشابوری که 46 بار به قله های بلند جهان صعود کرده است!