مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 10:212023-10-21اقتصادي

گرمای هوا بار درختان پسته را کم کرد


احمدرضا رییس زاده، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص برداشت پسته در استان اصفهان اظهار داشت: برداشت پسته در سطح 12 هزار و 190 هکتار از باغات پسته استان از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت حدود 7 هزار و 900 تن محصول برداشت شود.

رییس زاده ادامه داد: سطح کل باغات پسته استان طبق آخرین آمار حدود 175 هزار و 75 هکتار است که از این میزان 5 هزار و 385 هکتار آن در مرحله قبل از باروری قرار دارد.

*گرمای هوای بار پسته امسال را کم کرد مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: علاوه بر ادامه خشکسالی و کاهش کمیت و کیفیت آب مورد نیاز، دمای بالای هوا به هنگام پر شدن مغز در تابستان از عوامل اصلی کاهش عملکرد باغات پسته استان در سال جاری است.

  وی اضافه کرد: برای بهبود عملکرد باغات پسته اقدامات لازم در حذف باغات درجه 3 و غیر اقتصادی، اصلاح ارقام در باغات برخی از مناطق استان با روش پیوند سرشاخه کاری، اصلاح سیستم آبیاری و تغذیه، اصلاح  تعداد و رقم گرده افشان در حال انجام است.

  رییس زاده تصریح کرد: عمده ارقام پسته تولیدی شامل احمد آقایی، اکبری، کله قوچی و اوحدی است و مناطق عمده تولید این محصول شهرستان های آران و بیدگل، اردستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرمای هوا بار درختان پسته را کم کرد

گرمای هوا بار درختان پسته را کم کرد