مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 00:302023-10-01سياسي

لیالی: وحدت شیعه و سنی یعنی ایجاد یک قدرت شکست ناپذیر


همچنان وحدت مطلوب بین مسلمین ایجاد نشده بی شک اگر مسلمین دست به وحدت می زدند قدرتی شکست ناپذیر را برای خود شکل می دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، 12 تا 17 ربیع الاول را هفته وحدت نام نهادند تا تذکری بر اخوت دینی و انسجام ملی بین ایرانیان و بلکه جهان اسلام باشد.

در این بین چیستی و ماهیت وحدت ما را بر آن داشت تا با حجت الاسلام محمد علی لیالی، استاد حوزه علمیه و پژوهشگر حوزه دین گفت وگویی داشته باشیم.

لیالی در ابتدا گفت: در قرآن کریم اشارات بسیاری به موضوع وحدت و انسجام مسلمین شده است، به طور مثال در معروف ترین آیه خداوند می فرماید: وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلوبِکُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَکُنتُم عَلیٰ شَفا حُفرَهٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَکُم مِنها ۗ کَذٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَهتَدونَ.

یا در آیه دیگر در قرآن می خوانیم: نْتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ، که در اینجا کلمه امت اشاره به همان وحدت جامعه و مردم مسلمان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیالی: وحدت شیعه و سنی یعنی ایجاد یک قدرت شکست ناپذیر

لیالی: وحدت شیعه و سنی یعنی ایجاد یک قدرت شکست ناپذیر