مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 07:552023-09-27سياسي

سخت گیری های شدید دلیل کاهش صادرات از مرزهای کردستان است


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: از دلایل کاهش مبادلات مرزی استان سختگیری های شدیدی است کە در مرزهای کردستان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، علی نوری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در دومین جلسه ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان اظهار داشت: آیین نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات فعالان مرزی ( کولبری ) در مجلس بررسی شد و در هفته های آینده رسما ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: بازگشایی معبر مرزی هنگه ژال بانه با مصوبه شورای امنیت کشور و دستور رییس جمهور و تفویض اختیار به وزیر کشور بود و به صورت قانونی انجام گرفته است.

نوری با بیان اینکه بازگشایی معابر کولبری مطالبە بەحق مردم مرزنشین استان و دستور اکید ریاست جمهوری است، گفت: منع قانونی بازگشایی معابر مرزی حل شده است، بازگشایی معابر مرزی استان با ابلاغ معاون اول رییس جمهور شکل گرفته و بدون هماهنگی و غیرقانونی نبوده است.

وی ادامه داد: اگرچه سابقه بازگشایی و فعالیت مرزی در کردستان بیشتر از استان های مرزی همجوار است اما در دیگر استان ها هماهنگی های بیشتری بین دستگاەهای اجرایی و شورای نظارتی وجود دارد که در استان که از آن بی بهره هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخت گیری های شدید دلیل کاهش صادرات از مرزهای کردستان است

سخت گیری های شدید دلیل کاهش صادرات از مرزهای کردستان است