مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 17:552023-09-25بين الملل

دیده بان حقوق بشر: واشنگتن در غرامت دهی به عراقی های شکنجه شده کوتاهی کرد


سازمان دیده بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) اعلام کرد، به نظر می رسد دولت آمریکا در دادن غرامت یا راه های کمکی دیگر در حق عراقی هایی که از شکنجه یا دیگر نقض ها و خشونت ها رنج بردند، - سازمان دیده بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) اعلام کرد، به نظر می رسد دولت آمریکا در دادن غرامت یا راه های کمکی دیگر در حق عراقی هایی که از شکنجه یا دیگر نقض ها و خشونت ها رنج بردند، کوتاهی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این سازمان در گزارشی اعلام کرد، علی رغم گذشت دو دهه از وجود شواهدی مبنی بر بدرفتاری نیروهای آمریکایی با بازداشت شدگان در زندان ابوغریب و دیگر زندان های تحت اداره آمریکا در عراق، اما دولت آمریکا در ارائه غرامت و دیگر راه های کمک به عراقی های رنج کشیده از شکنجه و دیگر نقض ها کوتاهی کرده است.

این سازمان تصریح کرد: بعد از حمله آمریکا به عراق در سال 2003، آمریکا و همپیمانانش حدود 100 هزار عراقی را در بین سال های 2003 تا 2009 بازداشت کردند.

دیده بان حقوق بشر و دیگر سازمان ها موارد شکنجه و دیگر بدرفتاری ها توسط نیروهای آمریکایی در عراق را مستندسازی کردند.

قربانیان این خشونت ها طی سال ها شهادت هایی درخصوص بدرفتاری های صورت گرفته با آنها ارائه می دادند اما آنها هیچ غرامتی به دست نیاوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر: واشنگتن در غرامت دهی به عراقی های شکنجه شده کوتاهی کرد

دیده بان حقوق بشر: واشنگتن در غرامت دهی به عراقی های شکنجه شده کوتاهی کرد