مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 12:002023-10-11اقتصادي

رفع اثر تحریم ها با تولید مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی امیر ارجمند، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراپویان ایساتیس با اشاره به استفاده از تجربیات و تخصص کسب شده در صنعت سرامیک عنوان کرد: - متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شده اند با بومی سازی دانش فنی و تولید مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک، نیاز این صنعت را با تولید داخلی تامین کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی امیر ارجمند، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراپویان ایساتیس با اشاره به استفاده از تجربیات و تخصص کسب شده در صنعت سرامیک عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود و نیاز بازار در مسیر تولید محصولات دانش بنیان گام برداشتیم.

وی با بیان این که با گام برداشتن در مسیر بومی سازی این مواد وابستگی به واردات تا حد قابل توجهی برطرف می شود، ادامه داد: از ابتدای ایجاد این صنعت، مواد اولیه از مسیر واردات تامین می شد، اما در سال های اخیر با اعمال تحریم هایی علیه ایران و افزایش قیمت دلار، مشکلات بزرگی برای صنعتگران به وجود آمد.

برای رفع مشکل و همچنین عدم وابستگی به دیگر کشورها، تحقیقاتی در جهت بومی سازی دانش فنی تولید برخی مواد اولیه صورت گرفت که نتیجه آن تولید صنعتی مواد پیشرفته جایگزین زیرکن و مواد پیشرفته جایگزین اکسید روی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع اثر تحریم ها با تولید مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک در کشور

رفع اثر تحریم ها با تولید مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک در کشور