مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 15:052023-10-12پزشكي

نظارت روزانه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر کشتارگاه ها و مراکز عرضه مواد پروتیینی


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارشناسان دامپزشکی روزانه بر کشتارگاه های استان نظارت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، مختار رجایی فر در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی گفت: وظیفه دامپزشکی  حفظ سرمایه دامی، بهداشت عمومی جامعه، امنیت غذایی و کنترل بیماری های بین انسان و دام  است.

  مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: دامپزشکی در دو بعد اقتصاد و بهداشت و سلامت جامعه فعالیت دارد که نظارت بربهداشت عمومی مردم بسیار حائز اهمیت است .

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان روزانه از کشتارگاه ها و مراکز عرضه مواد پروتیینی نیز بازدید دارد، عنوان کرد: طی یکسال اخیر 8 میلیون و 269 هزار و 763 قطعه نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه های طیور صنعتی انجام شد.

رجایی عنوان کرد: همچنین طی این مدت 405 هزار و 200 مترمربع سمپاشی اماکن دامی انجام گرفت و بیش از 10 هزار مورد معاینه ویزیت رایگان دام های روستایی و عشایری انجام شده است.

وی ادامه داد: فعالیت اداره کل دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون و اعزام گروه های جهادی نسبت به سال قبل 6 درصد پیشرفت داشته است.

رجایی با بیان اینکه 800بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد گفت: سه میلیون دام سبک در استان وجود دارد که دوازده میلیون و 719هزار واکسن به آنها تزریق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت روزانه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر کشتارگاه ها و مراکز عرضه مواد پروتیینی

نظارت روزانه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر کشتارگاه ها و مراکز عرضه مواد پروتیینی