مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 12:102023-10-04سياسي

ساماندهی و حفاظت از «بِیت مَشحُوت» بار دیگر در دستور کار


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوش گفت: مطالعه، مستندنگاری، ساماندهی و حفاظت از محوطه تاریخی «بِیتِ مَشحوت» که اخیرا در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسید در دستور کار قرار گرفت.

- ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوش گفت: مطالعه، مستندنگاری، ساماندهی و حفاظت از محوطه تاریخی بِیتِ مَشحوت که اخیرا در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسید در دستور کار قرار گرفت.

علی بویری منجی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به هم اندیشی و همراهی جوامع محلی و میراث فرهنگی در روستای بیت مشحوت اظهار کرد: به دعوت ساکنان، اعضای شورا و دهیار روستای بیت مشحوت از توابع بخش مرکزی شهرستان کرخه برای تبیین مساله های میراث فرهنگی، اهمیت و ارزش تاریخی این محوطه و لزوم حفاظت از این محوطه تاریخی جلسه ای برگزار شد.

وی اضافه کرد: این نشست با حضور بزرگان و اهالی روستا و شرکت جمعی از کارشناسان گردشگری و مسؤولان یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان شوش و کرخه برگزار شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شوش خاطرنشان کرد: محوطه تاریخی بیت مشحوت یکی از ارزشمندترین سایت های تاریخی دوره اسلامی منطقه است که در فهرست میراث ملی نیز به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی و حفاظت از «بِیت مَشحُوت» بار دیگر در دستور کار

ساماندهی و حفاظت از «بِیت مَشحُوت» بار دیگر در دستور کار