مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 07:102023-10-20پزشكي

تلاش برای شناسایی بیماران مبتلا به سل در مازندران


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه میزان ابتلا به بیماری سل در استان برابر با میانگین کشوری، 5 مورد در 100 هزار نفر جمعیت بوده است.

- عباس علی پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره نگرانی از شیوع بیماری سل در استان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: میزان ابتلا به بیماری سل در استان برابر با میانگین کشوری، 5 مورد در 100 هزار نفر جمعیت بوده است.

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا، توجه به برخی از بیماری های عفونی کمتر شد که در این زمینه بیماریابی سل و همچنین درمان را پیگیری می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه تمام تلاش مان بر شناسایی بیماری سل است، گفت: افراد در صورت سرفه بیش از دو هفته سریعا به مراکز بهداشتی سطح استان مراجعه کنند.

علی پور با اعلام اینکه توجه بیش از پیش افراد نسبت به بیماری سل ضروری است، تصریح کرد: تمامی خدمات تشخیصی و درمان، مراقبت و نظارت بر درمان و بررسی اطرافیان بیماران مبتلا به بیماری سل از طریق خانه های بهداشت، پایگاه های پزشک خانواده شهری و مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش شبکه های بهداشت شهرستان ها به صورت رایگان ارائه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای شناسایی بیماران مبتلا به سل در مازندران

تلاش برای شناسایی بیماران مبتلا به سل در مازندران