مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:302023-09-26بين الملل

نگرانی از فروش سامانه های موشکی آمریکا برای اوکراین در بازار سیاه


درحالیکه آمریکا و متحدانش به ارسال برخی از تسلیحات سبک به اوکراین ادامه می دهند، روسیه هشدار داده که چنین کمک های نظامی تنها به طولانی شدن این جنگ منجر می شود و ارسال این تسلیحات به کی یف ممکن است باعث شود سر از بازار سیاه درآورند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، شان بل یکی از مقام های بازنشسته نیروی هوایی انگلیس در این باره گفت: هر زمان که شما سلاح به اوکراین می فرستید، همیشه این خطر وجود دارد که برخی از آنها به بازار سیاه ختم شوند.

این صحبت ها از سوی این مقام بازنشسته نیروی هوایی انگلیس به این دلیل بیان شده که دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا به رژیم کی یف قول داده که سامانه های موشکی تاکتیکی ارتش حامل بمب خوشه ای دوربرد موسوم به ATACMS می دهد.

در حال حاضر، هیچ شفاف سازی در این باره صورت نگرفته که چه تعداد از این سامانه ها قرار است داده شود و زمان تحویل آنها به اوکراین مشخص نیست.

این بازنشسته نیروی هوایی ارتش انگلیس ادامه داد، چند دلیل وجود دارد که باعث شده تا واشنگتن در ارسال این سامانه ها به اوکراین درنگ کند.

یکی از این دلایل این است که این موشک های بالستیک را می توان برای فواصل دوربرد به کار برد و اگر آنها به قلمروی روسیه برخورد کنند، خطر بزرگ تشدید تنش و درگیری به وجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از فروش سامانه های موشکی آمریکا برای اوکراین در بازار سیاه

نگرانی از فروش سامانه های موشکی آمریکا برای اوکراین در بازار سیاه