مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 13:202023-10-13سياسي

مراسم بزرگداشت روز حافظ در تاجیکستان +تصاویر


مراسم بزرگداشت روز خواجه حافظ شیرازی با حضور شخصیت های سرشناس علمی، ادبی و فرهنگی تاجیکستان و ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در «دوشنبه» برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراسم بزرگداشت روز خواجه حافظ شیرازی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، شخصیت های سرشناس علمی، ادبی و فرهنگی تاجیکستان و ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه برگزار شد.

در آغاز این مراسم، علیرضا حقیقیان سفیر ایران در تاجیکستان  با ابراز خوشحالی از برگزاری این مراسم با حضور جمعی از اندیشمندان، فرهیختگان و ارادتمندان به لسان الغیب، حافظ را متعلق به عام و خاص و همه اقشار و کلام او را جاودانه دانست: جز آستان توام درجهان پناهی نیست سر مرا بجز این در حواله گاهی نیست خواجه شیراز یک سخن دان و سخنور بی بدیل است.

سخنش فوق کلام مخلوق و دون کلام خالق است.

او شاعر و غزلسرای برجسته و عارف جلیل القدری است که با قرآن مانوس و فقه و حدیث و کلام و تفسیر و ادب فارسی و عربی را آموخته بود.

وی با بیان این نکته که شعر حافظ در اوج هنر فارسی است و او بدون تردید درخشان ترین ستاره فرهنگ فارسی است ، تصریح کرد: حافظ، عشق شناس بزرگ و استاد عشق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم بزرگداشت روز حافظ در تاجیکستان +تصاویر

مراسم بزرگداشت روز حافظ در تاجیکستان +تصاویر