مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 04:102023-10-01اقتصادي

«تحریفات شناختی» زندگی سالمندان را فلج می کنند


پژوهشگران کشور در یک پژوهش، تحریفات شناختی بین فردی را در سالمندان مورد بحث و بررسی قرار داده و بر لزوم ارائه خدمات نظارتی و مشاوره ای در این خصوص تاکید کرده اند.

- پژوهشگران کشور در یک پژوهش، تحریفات شناختی بین فردی را در سالمندان مورد بحث و بررسی قرار داده و بر لزوم ارائه خدمات نظارتی و مشاوره ای در این خصوص تاکید کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرعت سالمندی جمعیت در جهان به طور چشمگیری در حال افزایش است و بر اساس آمار سازمان جهانی سلامت پیش بینی می شود که تا سال 2050 میلادی، جمعیت بالای 60 سال جهان به 2 میلیارد نفر برسد.

بر اساس شاخص های آماری، در ایران نیز پیش بینی می شود که تا سال 1410 جمعیت سالمندان به 25 تا 30 درصد کل جمعیت کشور افزایش یابد و لذا باید نسبت به مسائل جدی این قشر نظیر مشکلات رفتاری و روانشناختی توجه ویژه کرد.

یکی از مشکلات روانشناختی دوره سالمندی، تحریفات شناختی بین فردی است.

تحریف شناختی به عنوان باورهای بسیار اغراق آمیز، سفت و سخت، غیرمنطقی و مطلق تعریف شده است.

به گفته پژوهشگران، هرگاه انسان به گونه ای غیرمنطقی فکر کند، رویدادهای زندگی را به شکلی متفاوت از آنچه که واقعا هستند، درک می کند.

تحریف شناختی به معنای اشتباهات و سوگیری های شناختی است؛ یعنی نحوه ارزیابی فرد از موقعیت ها و دیدگاه او نسبت به خود، دنیا و آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تحریفات شناختی» زندگی سالمندان را فلج می کنند

«تحریفات شناختی» زندگی سالمندان را فلج می کنند