مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 16:202023-10-21اقتصادي

افزایش 100 درصدی سطح زیرکشت چغندر قند در قیر و کارزین


مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین از افزایش 100 درصدی سطح زیرکشت چغندر قند و همچنین آغاز کشت پاییزه این محصول در قیر و کارزین خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین از افزایش 100 درصدی سطح زیرکشت چغندر قند و همچنین آغاز کشت پاییزه این محصول در قیر و کارزین خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حیدری امروز، 29 مهرماه از افزایش 100 درصدی سطح زیر کشت چغندر قند نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال 200 هکتار از اراضی قیر و کارزین زیر کشت چغندر قند پاییزه خواهد رفت.

مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین با بیان اینکه بهترین زمان کاشت چغندر قند پاییزه در این شهرستان از 15 مهرماه تا 15 آبان ماه و زمان برداشت این محصول اواخر اردیبهشت است، افزود: کشت چغندر قند در قیر و کارزین آغاز شده و تاکنون تقریباً 20 هکتار از مزارع به چغندر قند اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه کشت چغندر قند در قیر و کارزین به صورت قراردادی با کارخانه قند مرودشت انجام می شود، گفت: خرید تضمینی، تأمین بذر، کود، سم، کارنده و نوار تیپ از جمله خدمات کارخانه مذکور به کشاورزان برای کشت قراردادی چغندر قند است.

حیدری بیشترین سطح زیرکشت چغندر قند در قیر و کارزین را مربوط به منطقه حسین آباد بخش مرکزی اعلام و تصریح کرد: رسیدن به خوداتکایی در تولید شکر، ایجاد تناوب زراعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 100 درصدی سطح زیرکشت چغندر قند در قیر و کارزین

افزایش 100 درصدی سطح زیرکشت چغندر قند در قیر و کارزین