مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 06:502023-10-18اقتصادي

«گرگان» اسیر ترافیک سنگین/ خیابان های شهر پاسخگو نیست


ترافیک سنگین گریبان بسیاری از شهرهای کشور را گرفته و تأثیرات منفی زیادی بر زندگی شهروندان گذاشته است، گرگان نیز مستثنا از این امر نیست و گره های ترافیکی این شهر را که هنوز کلان شهر نشده، - درگیر خود کرده است.

وضعیت ترافیک در شهر گرگان نامطلوب است و نبود یا کافی نبودن سیستم های حمل و نقل عمومی، عدم فرهنگ سازی، مسائل سخت افزاری در بخش شهرسازی مانند تمرکز مراکز مختلف در برخی از نقاط شهر به ویژه هسته مرکزی و کمبود پارکینگ عمومی به بروز ترافیک در شهر گرگان دامن زده است.

در برخی مسیرهای شهر گرگان نظیر پیچ ستاد و خیابان لشکر و میدان ولیعصر و خیابان پنجم آذر و کوی تختی در صبح و بعدازظهر با ظرفیت بیش از حد این معابر رو به رو هستیم که نتیجه آن حرکت لاک پشتی و قطاری شدن شدن خودروها است.

افزایش روزافزون تعداد خودروها، ثابت ماندن معابر شهری و نبود سیاست و رویکرد مدون ترافیکی در شهر گرگان، عدم تناسب بین تعداد تاکسی های شهر با میزان مسافرت ها و مشکلات ساختاری سامانه اتوبوسرانی در گرگان سبب شده تا مرکز استان گلستان به یکی از شلوغ ترین شهرهای شمال کشور تبدیل شود.

فرسودگی ناوگان عمومی شهری، هزینه های بالای تعمیر و نگهداری اتوبوس ها، نبود سامانه های حمل و نقل پشتیبان مانند BRT یا مترو چالش تأمین نیروی انسانی از دیگر مباحثی است که گره ترافی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گرگان» اسیر ترافیک سنگین/ خیابان های شهر پاسخگو نیست

«گرگان» اسیر ترافیک سنگین/ خیابان های شهر پاسخگو نیست