مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 13:402023-10-22دانش

تربیت دانشجوی با مهارت در دستور دانشگاه فنی و حرفه ای است


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری گفت: وظیفه این دانشگاه تربیت نیروی ماهر و تکنسین برای مراکز صنعتی کشور است.

- محمد مومنی در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: وظیفه دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نیروی ماهر و تکنسین برای مراکز صنعتی کشور است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان 6 دانشکده فنی و حرفه ای فعال است که سه مجموعه پسرانه و سه مجموعه دخترانه است.

وی افزود: 60 درصد واحدهای درسی این دانشگاه تئوری و 40 درصد عملی است و درصد سرفصل های عملی در مقایسه با رشته های سایر دانشگاه ها بیشتر است.

مومنی اضافه کرد:  وظیفه دانشگاه فنی و حرفه ای استان تربیت نیروی ماهر و تکنسین برای مراکز فنی و حرفه ای کشور است و اگر همه دانشگاه ها به سمت تربیت نیروی کارآمد حرکت کنند آمار مشکل بیکاری جوانان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی بیان کرد: 55 کارگاه آموزشی در کل استان برای همه رشته های این دانشگاه وجود دارد و فعالیت مجموعه گارگاه ها 80 درصد سرفصل های درسی را پوشش می دهد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری گفت: یک برنامه مشترک بین دانشگاه و مراکز صنعتی استان در حال انجام است که در این برنامه نیازهای مراکز صنعتی بررسی و جذب و تربیت دانشجو متناسب با نیازهای مراکز صنعتی مربوطه انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربیت دانشجوی با مهارت در دستور دانشگاه فنی و حرفه ای است

تربیت دانشجوی با مهارت در دستور دانشگاه فنی و حرفه ای است