مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 10:502023-09-25بين الملل

چراغ سبز آمریکا به تحویل موشک های سرنوشت ساز و دوربرد به اوکراین


موشک های ا تَکِمز را می توان از سامانه های توپخانه ای «هیمارس / HIMARS» که ایالات متحده از سال گذشته به اوکراین تحویل داده است هم پرتاب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، پس از سفر رییس جمهور اوکراین به واشنگتن، گزارش های متعدد حاکی از آن است که دولت بایدن در حال گام برداشتن در مسیر جدیدی است که احتمالا به تحویل موشک های دوربرد به اوکراین منتهی شود.

کی یف مدت ها است که به این موشک های دوربرد آمریکا چشم امید دارد.

چند تن از افراد مطلع از جریان این مذاکرات به روزنامه واشنگتن پست خبر دادند که جو بایدن با انتقال سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا به اوکراین موافقت کرده است.

این موشک ها که اختصارا ا تَکِمز / ATACMS نام دارد توانایی پرتاب بمب های خوشه ای دارد و می تواند توان نظامی کی یف برای هدف قرار دادن اهداف نظامی روسیه در فواصل دور را تقویت کند.

ان بی سی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بایدن در یک نشست خصوصی به ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین گفته است که تعداد کمی از این سلاح ها را به اوکراین می دهد.

اوکراین ماه ها بود که درخواست این موشک ها را از آمریکا داشته است.

علل تعلل آمریکا در تحویل موشک های دوربرد به اوکراین مقامات ایالات متحده به دو دلیل کلی تمایلی برای انجام این کار نداشتند؛ نخست آنکه ذخایر خود آمریکا محدود است و دوم اینکه نگران ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ سبز آمریکا به تحویل موشک های سرنوشت ساز و دوربرد به اوکراین

چراغ سبز آمریکا به تحویل موشک های سرنوشت ساز و دوربرد به اوکراین