مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 11:202023-10-15حوادث

هشدار پلیس اگاهی درباره «جعل معنوی» اسناد رسمی توسط برخی کارمندان ادارات


معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی کشور با هشدار نسبت به جعل معنوی اسناد رسمی گفت: در جعل معنوی، جاعل با تغییر اطلاعات در سیستم موجب جعل می شود که این امر با دخالت ماموران و کارکنان ادارات انجام می شود.

- هشدار پلیس اگاهی درباره جعل معنوی اسناد رسمی توسط برخی کارمندان ادارات معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی کشور با هشدار نسبت به جعل معنوی اسناد رسمی گفت: در جعل معنوی، جاعل با تغییر اطلاعات در سیستم موجب جعل می شود که این امر با دخالت ماموران و کارکنان ادارات انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ عبدالله چولکی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه بیش از 80 درصد پرونده های جعل و کلاهبرداری در سراسر کشور کشف و مجرمان دستگیر می شوند گفت: با افزایش ضریب امنیتی و ایجاد ویژگی های امنیتی در چند سال اخیر در برخی اسناد رسمی، امکان جعل اسناد در کشور به صفر رسیده است.

همچنین گفت: در حال حاضر برخی از جعل ها از جعل مادی به سمت جعل معنوی رفته که در این حوزه دخالت کارکنان اداری احتمال می رود.

وی در توضیح بیشتر در این باره اضافه کرد: در جعل مادی، جاعل به سند و مدرک آسیب یا خدشه وارد می کند ولی در جعل معنوی جاعل با تغییر اطلاعات در سیستم موجب جعل می شود که این امر با دخالت ماموران و کارکنان ادارات انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پلیس اگاهی درباره «جعل معنوی» اسناد رسمی توسط برخی کارمندان ادارات

هشدار پلیس اگاهی درباره «جعل معنوی» اسناد رسمی توسط برخی کارمندان ادارات