مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-09پزشكي

یک قوطی نوشابه=10 حبه قند!


هر قوطی نوشابه حدوداً به اندازه 10 حبه قند مواد شیرین کننده دارد بنابراین مصرف بیش از حد آن علاوه بر جذب کالری بالا در بدن باعث چاقی و اضافه وزن، - ایسنا/البرز یک کارشناس تغذیه گفت: هر قوطی نوشابه حدوداً به اندازه 10 حبه قند مواد شیرین کننده دارد بنابراین مصرف بیش از حد آن علاوه بر جذب کالری بالا در بدن باعث چاقی و اضافه وزن، دیابت، مقاومت به انسولین، پوکی استخوان و افزایش پوسیدگی های دندان می شود.

لادن خیابانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گاز موجود در نوشابه ها مانعی برای جذب کلسیم در بدن بوده و زمینه ابتلا به پوکی استخوان را در افراد فراهم می کند؛ افزود: قند موجود در نوشابه باعث افزایش احتمال پیش فعالی در کودکان شده و از سوی دیگر کودکی که زمینه پیش فعالی داشته باشد، با این انرژی اضافه، تمرکز کمتری بر رفتار و عملکرد خود خواهد داشت و قادر به کنترل فعالیتی که انجام می دهد نخواهد بود.

تاثیر مصرف نوشابه حتی در کودکان نرمال نیز با تولید انرژی اضافه پس از مصرف با بروز رفتارهای هیجانی قابل مشاهده است که کنترل کودک را نیز سخت تر می کند.

وی افزود: امروزه مصرف نوشابه به جزء لاینفک سفره های غذایی تبدیل شده و بدون توجه به اینکه این نوشابه چه عواقبی برای سلامتی کودکان می تواند داشته باشد، صرفاً به علت اینکه شیرین است و گاز موجود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک قوطی نوشابه=10 حبه قند!

یک قوطی نوشابه=10 حبه قند!