مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 16:202023-10-21فرهنگي

انعکاس مظلومیت «فلسطین» در سینما/در برابر رسالت هالیوود چه کردیم؟


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدحسن شاهنگی نویسنده، پژوهشگر و مولف کتاب «سینمای غیرت» یادداشتی با عنوان «روایتی از فلسطین در سینما» نوشته و آن را برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است.

- انعکاس مظلومیت فلسطین در سینما/در برابر رسالت هالیوود چه کردیم؟ یک نویسنده و پژوهشگر سینما معتقد است سینمای هالیوود سال هاست که به دنبال رهایی قوم یهود از شر گرفتاری هاست، در حالی که باید دید ما در سینمای ایران برای انعکاس مظلومیت فلسطینیان چه کردیم؟  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدحسن شاهنگی نویسنده، پژوهشگر و مولف کتاب سینمای غیرت یادداشتی با عنوان روایتی از فلسطین در سینما نوشته و آن را برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است.

در این یادداشت آمده است: سینما علاوه بر جنبه سرگرم کننده ای که دارد، وظیفه روشنگری افکار عمومی و انعکاس رویداد های سیاسی و اجتماعی را هم برعهده دارد.

یکی از وظایف اصلی سینما، افشا کردن سیاست های غیرانسانی شکل گرفته در جهان معاصر است، سیاست هایی که نتیجه ای جز کشتار انسان های بی گناه نداشته و ندارند.

از همان سال های اولیه پیروزی انقلاب فیلمسازان سینمای ایران تولید فیلم با مضمون مقاومت مردم فلسطین را در دستور کار خود قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انعکاس مظلومیت «فلسطین» در سینما/در برابر رسالت هالیوود چه کردیم؟

انعکاس مظلومیت «فلسطین» در سینما/در برابر رسالت هالیوود چه کردیم؟