مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 23:052023-10-05فرهنگي

موسیقی ایرانی برای شنیدن نیاز به ذائقه سازی دارد


دبیر هنری دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار_نوای مهر گفت: نگاه تجویزی اجبار و تحمیل که موسیقی پاپ را مشروط کنیم هیچ وقت جواب نمی دهد و در زمینه فرهنگ نتیجه بخش نخواهد بود و موسیقی ایرانی برای شنیدن نیاز به ذائقه سازی دارد .

- دبیر هنری دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار_نوای مهر: موسیقی ایرانی برای شنیدن نیاز به ذائقه سازی دارد ایسنا/لرستان دبیر هنری دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار_نوای مهر گفت: نگاه تجویزی اجبار و تحمیل که موسیقی پاپ را مشروط کنیم هیچ وقت جواب نمی دهد و در زمینه فرهنگ نتیجه بخش نخواهد بود و موسیقی ایرانی برای شنیدن نیاز به ذائقه سازی دارد .

شهروز حقی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه موسیقی فیلم در دنیا از موسیقی های حماسی استفاده می شود و همچنین در حوزه فیلم های داستانی، سینماهای مطرح در دنیا به لحاظ تم، فضا و ساختار، از موسیقی حماسی استفاده می کنند و این امر به شدت خود را در این آثار نشان می دهد.

وی اضافه کرد: این در حالیست که در ایران درگیر عجله و کم توجهی هستیم در نتیجه اصولاً به سمت موسیقی بزرگ و عمیق نمی رویم.

دبیر هنری دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار_نوای مهر گفت: موسیقی حماسی معمولا ساختار و ارکستر بزرگ و خوانندگان زیاد در گروه کُر دارد و این موسیقی نیاز به توجه برنامه ریزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی ایرانی برای شنیدن نیاز به ذائقه سازی دارد

موسیقی ایرانی برای شنیدن نیاز به ذائقه سازی دارد