مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 08:102023-09-28بين الملل

سناریوهای جدید آمریکا برای بی ثباتی در سوریه


ارتش آمریکا سعی دارد با تمرکز بر نوار مرزی مشترک سوریه و عراق در منطقه بوکمال شرایط را برای ایجاد ناامنی در این منطقه افزایش دهد، با این هدف که بتواند در سایه حضور نظامی مستقیمش، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایران نوشت: در ماه ها و هفته های اخیر به وضوح شاهد دو جریان همزمان و موازی اما متضاد در سوریه هستیم.

یک جریان با محوریت دولت مرکزی دمشق و شخص بشار اسد است که در سایه تحرکات سیاسی و دیپلماتیک تنش زدایانه به دنبال استقرار صلح، ثبات و امنیت و بازگرداندن سوریه به روندهای عرب - اسلامی و همچنین مناسبات منطقه ای و جهانی است و در طرف مقابل هم ایالات متحده امریکا و به دنبال آن گروه های تروریستی سعی دارند کماکان سطحی از تنش، درگیری، بی ثباتی و ناامنی در سوریه ادامه پیدا کند.

در گزارش ها و مصاحبه های انجام شده، به تفصیل اهداف و برنامه ایالات متحده امریکا برای احیای مجدد داعش در سوریه و عراق و همچنین عملیات های مد نظرش در خاک دو کشور را بررسی کردیم.

اکنون هم به موازات این تحلیل ها، گروه های تروریستی در شمال سوریه به جان هم افتاده اند.

آن طور که ایسنا به نقل از العربی الجدید خبر داده، گروه شورشی ارتش ملی سوریه تحت امر ترکیه که شامل اکثر گروه های مخالف سوریه در حومه شمالی حلب می شود، عملیاتی علیه گروه های وابسته به هیأت تحریرالشام آغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوهای جدید آمریکا برای بی ثباتی در سوریه

سناریوهای جدید آمریکا برای بی ثباتی در سوریه