مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 15:352023-10-08پزشكي

آغاز فصل مدارس و آنچه باید درباره شپش سر بدانیم


کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان آبیک گفت: هرسال با شروع فصل مدرسه، شاهد ابتلای برخی از دانش آموزان به پدیکولوزیس یا آلودگی به شپش هستیم، - ایسنا/قزوین کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان آبیک گفت: هرسال با شروع فصل مدرسه، شاهد ابتلای برخی از دانش آموزان به پدیکولوزیس یا آلودگی به شپش هستیم، موضوعی که ارتباطی با سطح زندگی افراد و تقسیمات منطقه ای مدارس ندارد.

رقیه وادی دار در رابطه با پدیکلوزیس یا همان شپش سر، اظهار کرد: شپش یک انگل خارجی و اجباری انسان است که از خون تغذیه می کند.

سه نوع عمده دارد شپش سر شایعترین نوع شپش است که در کودکان شایع است.

عمر شپش ماده 30 روز و تعداد تخم های آن در طول یک دوره زندگی 150-50 عدد است و محل زندگی این انگل به طور عمده در پشت سر و پشت گوش هاست.

تخم شپش که به طور کلی رشک نامیده می شود بیضی شکل، سفید رنگ و به اندازه ته سنجاق است و به مو و درز لباس افراد آلوده می چسبد.

وی در خصوص اینکه پدیکلوزیس در چه گروه هایی از افراد وجود دارد و علائم آلودگی به آن چیست، افزود: شپش به هیچ گروه یا طبقه خاص اختصاص ندارد بیماری در هر 2 جنس دیده می شود اما به طور شایع تر در دختر بچه ها مشاهده شده است، اگرچه شیوع رده سنی خاصی ندارد اما کودکان دبستانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل مدارس و آنچه باید درباره شپش سر بدانیم

آغاز فصل مدارس و آنچه باید درباره شپش سر بدانیم