مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 18:052023-10-01اقتصادي

فارس؛ آماده سرشماری سراسری زنبورستان ها می شود


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آمادگی این سازمان برای اجرای طرح سرشماری از زنبورستان ها خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از پانزدهم تا 27 مهر ماه در تمامی شهرستان های استان فارس اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، عبدالمجید رنجبر با تاکید بر اینکه در مدت مذکور هرگونه جابجایی زنبورستان ها و حمل و نقل کندوهای زنبور عسل ممنوع است، بیان کرد: زنبورداران به منظور اعزام کارشناسان به محل استقرار و ثبت آمار کندوهای فعال باید نسبت به ارائه درخواست مکتوب به مراکز جهاد کشاورزی پیش از شروع طرح اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی واحد های زنبورداری شامل کندوهای مدرن یا سنتی، بومی یا غیر بومی و دارای پروانه فعالیت یا فاقد پروانه باید نسبت به ارائه درخواست سرشماری و ثبت آمار کندوهای فعال اقدام کنند، تصریح کرد: مبنا و پیش شرط ارائه هرگونه خدمات و شناسایی فعالین این صنعت، ثبت آمار زنبورستان ها در محدوده های جغرافیایی مشخص است.

رنجبر با اشاره به اینکه کار سرشماری زنبورستان ها در 37 شهرستان استان فارس و 587 پهنه تولیدی با مشارکت بیش از 540 نفر از کارشناسان ستادی، شهرستانی و مدیران پهنه عملیاتی می شود، اظهار کرد: آمارگیری از زنبورستان ها با هدف دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از ران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس؛ آماده سرشماری سراسری زنبورستان ها می شود

فارس؛ آماده سرشماری سراسری زنبورستان ها می شود