مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:302023-09-26سياسي

پیگیری ثبت ملی 3 فرش دستباف همدان


رییس اداره فرش استان همدان از پیگیری ثبت ملی سه فرش مهربان کبودراهنگ، میشن ملایر و آصادقی تویسرکان خبر داد و گفت: ظرف دو ماه آینده سه جشنواره فرش دستباف کبودراهنگ، - ایسنا/همدان رییس اداره فرش استان همدان از پیگیری ثبت ملی سه فرش مهربان کبودراهنگ، میشن ملایر و آصادقی تویسرکان خبر داد و گفت: ظرف دو ماه آینده سه جشنواره فرش دستباف کبودراهنگ، رزن و ملایر در استان همدان برگزار خواهد شد.

مهدی خورشیدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ثبت منطقه ای فرش عشوند نهاوند، اظهارکرد: در استان همدان هیچ یک از فرش های دستباف ثبت ملی نشده و تنها فرش عشوند نهاوند به عنوان میراث ناملموس ثبت منطقه ای شده است که پیگیر ثبت ملی فرش های مهربان کبودراهنگ، میشن ملایر و آصادقی تویسرکان هستیم.

وی با بیان اینکه بعد از ثبت ملی فرش ها موضوع ثبت جهانی را پیگیری خواهیم کرد، یادآور شد: فرش هایی که ثبت جهانی می شوند، از تحریم خارج شده و به راحتی می توانیم صادر کنیم.

رییس اداره فرش استان همدان تصریح کرد: در حمایت از هنر- صنعت فرش 45 نقشه به روزرسانی شده و 50 نقشه نیز در حال طی فرآیند به روزرسانی است به طوریکه تا دو ماه آینده این فرآیند انجام می شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه صادرات فرش از گمرک همدان صفر است، افزود: براساس آمار مرکز ملی فرش ایران، همدان جزو پنج اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری ثبت ملی 3 فرش دستباف همدان

پیگیری ثبت ملی 3 فرش دستباف همدان