مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 16:252023-10-03سياسي

چرا «وقف» مهم است؟


پیش تر روز «وقف» در تقویم کشورمان همزمان با «27 صفر» بود که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تغییری در زمان به 16 ربیع الاول منتقل شد.

- ایسنا/گلستان پیش تر روز وقف در تقویم کشورمان همزمان با 27 صفر بود که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تغییری در زمان به 16 ربیع الاول منتقل شد.

با توجه به روایت ها، نخستین واقف در دین مبین اسلام، پیامبر اکرم (ص) بود و به همین منظور پیش تر 27 صفر همزمان با شب وفات ایشان به عنوان روز وقف نامگذاری شد و بنا به پیگیری های به عمل آمده و قبول دلایل ارائه شده به شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تغییر این روز از 27 صفر به 16 ربیع الاول و همزمان با ایام وحدت و یک روز مانده به سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) موافقت شد.

همانطور که به عینه شاهد آن هستیم حضور پرشور مردم مسلمان ایران از هر قومیتی در آیین های مذهبی و معنوی کشورمان است که با ایمان و اعتقاد قلبی در همه رویدادها حاضر می شوند و ضمن انجام فرایض دینی، ارادات خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان می دهد.

نمونه ای از این حضور را در ماه مبارک رمضان، لیالی قدر، نماز عید سعید فطر، ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) تا روز اربعین، عید سعید قربان و دیگر مناسبت ها شاهد هستیم و آنچه در این میان توجه جهانیان را به خود جلب کرده برپایی موکب ها در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «وقف» مهم است؟

چرا «وقف» مهم است؟