مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 13:302023-10-01اقتصادي

مدیرکل اوقاف یزد: 67 درصد موقوفات استان فاقد سند مالکیت است


مدیرکل اوقاف یزد با بیان این که متأسفانه مردم آن طور که باید در جریان خدمات موقوفات استان نیستند، گفت: 67 درصد موقوفات استان فاقد سند مالکیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، حجت السلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود به عنوان مدیرکل اوقاف استان با بیان این که بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه، در حال حاضر 14 هزار و 639 موقوفات منفعتی و انتفاعی و 46 هزار و 220 رقبه وجود دارد، اظهار کرد: از این موقوفات 10 هزارو 431 منفعتی و مابقی انتفاعی است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ وقف بین اقشار مختلف جامعه، افزود: در استان یزد 159 بقعه متبرکه نیز وجود دارد که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خدمت رسانی می شود.

مدیرکل اوقاف یزد با بیان این که نزدیک به 67 درصد موقوفات این استان فاقد سند مالکیت هستند، گفت: از هفته وقف سال گذشته تا امروز 1490 جلد سند اولیه صادر شده که رشد 120 درصدی نسبت به سال قبل داشتیم و تعویض اسناد تک برگی به دفترچه ای 733 جلد اخذ شده است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: موقوفه ابوالقاسم رشتی(بلوار دانشجو و راه آهن یزد )و محمدتقی عرب(وروی شهر یزد با مساحت 90 هکتار)، موقوفه گلزار خلدبری با مساحت 82 هکتار از جمله موقوفات شاخص و بزرگ استان یزد است که برای بخش عمده ای از آن سند مالکیت صا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل اوقاف یزد: 67 درصد موقوفات استان فاقد سند مالکیت است

مدیرکل اوقاف یزد: 67 درصد موقوفات استان فاقد سند مالکیت است