مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 14:352023-10-08پزشكي

چند نفر در ایران مبتلا به HIV هستند؟


علل ابتلا به اچ آی وی در بین کل مواردی که از سال 1365 تاکنون در کشور به ثبت رسیده اند به ترتیب، تزریق با وسایل مشترک در مصرف کنندگان مواد (55.

7 درصد)، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، براساس اعلام وزارت بهداشت تا پایان خرداد ماه سال 1402 از بین افراد مبتلا به اچ آی وی ثبت شده 23 هزار و 902 نفر زنده هستند و 54.

9 درصد علت ابتلا به ویروس عامل ایدز، روابط جنسی پرخطر بوده است و 81درصد مبتلایان مرد هستند.

HIV ویروس نقص ایمنی بدن انسان است.

این ویروس با از بین بردن سلول های مهم بدن به نام لنفوسیت های T که با بیماری و عفونت مبارزه می کنند، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند.

هنگامی که تعداد لنفوسیت های T در فرد آلوده به HIV تا حد معینی سقوط کند، شخص مستعد ابتلا به مجموعه ای از بیماری ها می شود که در حالت معمول، بدن می تواند آن ها را مهار کند.

ایدز عبارت است از مجموعه ای از نشانه ها که به علت عفونت مزمن HIV ایجاد می شود، در این مرحله پس از یک دوره طولانی که حتی می تواند بیش از 10 سال طول بکشد، ویروس زیاد می شود و با کاهش تعداد لنفوسیت ها، سطح ایمنی فرد پایین می اید و مستعد ابتلا به عفونت ها می شود.

راه های انتقال ویروس اچ آی وی چیست؟این ویروس می تواند از طریق تماس جنسی، از طریق خون و فرآورده های خونی آلوده (مثلاً از طریق به کارگیری وسایل مشترک تزریق مانند سوزن ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نفر در ایران مبتلا به HIV هستند؟

چند نفر در ایران مبتلا به HIV هستند؟