مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 14:002023-10-21پزشكي

شبکه های اجتماعی نوجوانان را مضطرب و سرخورده می کنند


شبکه های اجتماعی می توانند به شدت اعتیادآور باشند؛ همه ما می دانیم چه حسی دارد وقتی به خودمان قول می دهیم که فقط اعلانات گوشی مان را بررسی کنیم اما قبل از آنکه متوجه شویم، - شبکه های اجتماعی می توانند به شدت اعتیادآور باشند؛ همه ما می دانیم چه حسی دارد وقتی به خودمان قول می دهیم که فقط اعلانات گوشی مان را بررسی کنیم اما قبل از آنکه متوجه شویم، ساعت ها برای جوریدن مطالب توی گوشی ، وقت صرف می کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متخصصان همواره تاکید دارند که استفاده از دستگاه های الکترونیکی به ویژه اگر نزدیک به زمان خواب باشد می تواند اثرات مضری برای سلامتی به همراه داشته باشد از جمله کمبود خواب، خستگی چشم و تنبلی به خصوص در محصلان و نوجوانان.

نور آبی که از صفحه نمایش این دستگاه ها ساطع می شود می تواند بدن ما را فریب دهد به گونه ای که بدن تصور می کند هنوز روز است و شب فرا نرسیده است.

این فریب کاری، ریتم طبیعی بدن را به هم می زند.

در عین حال زمانی که به صفحه نمایش خیره می شویم کمتر پلک می زنیم و این کمتر پلک زدن به همراه اثرات مضری که نور آبی برای چشم ها به همراه دارد، می تواند منجر به ایجاد اختلالاتی مانند خستگی چشم و فشار آمدن به چشم ها شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه های اجتماعی نوجوانان را مضطرب و سرخورده می کنند

شبکه های اجتماعی نوجوانان را مضطرب و سرخورده می کنند