مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 10:552023-10-04اجتماعي

کشفی بزرگ در یک غار


باستان شناسان یک محوطه عظیم غارنگاره های پارینه سنگی را در اسپانیا کشف کردند که بیش از 100 نقاشی و حکاکی را شامل می شود.

- باستان شناسان یک محوطه عظیم غارنگاره های پارینه سنگی را در اسپانیا کشف کردند که بیش از 100 نقاشی و حکاکی را شامل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آرت نت، محققان با کاوش در غار بزرگ کووا دانز واقع در اسپانیا بیش از 100 نقاشی را کشف کرده اند که قدمت آن ها دست کم به 24,000 سال قبل می رسد.

این غار در نزدیکی والنسیا واقع شده است و معمولا ماجراجویان از آن بازدید می کردند، با این حال نقاشی های روی دیوارهای غار از نظرها پنهان مانده بود، تا اینکه محققان در ژوئن سال 2021 آن ها را کشف کردند.

نتایج تحقیقاتی که به طور مشترک توسط محققان دانشگاه ساراگوسا در اسپانیا و دانشگاه ساوت همپتون انجام شده است در هشتم سپتامبر در ژورنال آنتیکیتی منتشر شد.

در این مقاله، این محوطه با توجه به کمیت و تنوع نقوش و جزییات آن ها، یک محوطه هنری مهم در دوران پارینه سنگی توصیف شده است.

از میان 110 نقاشی و حکاکی کشف شده، حداقل 19 نقاشی که در سه نقطه از غار مشاهده می شوند، حیوانات را به تصویر می کشند.

این نقش ها هفت اسب، هفت گوزن قرمز ماده، یک گوزن نر و دو نیاگاو را به تصویر کشیده اند که از اجداد وحشی منقرض شده گاوهای خانگی امروزی محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشفی بزرگ در یک غار

کشفی بزرگ در یک غار