مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 19:502023-10-08سياسي

سالی یکبار پیش نویس این لایحه حمایتی تهیه می شود و تمام!


دومین نوبت رونمایی از پیش نویس لایحه هم در حد اعلام همین خبر باقی ماند و راه به جایی نبرد.

اتفاقی که طی روز های اخیر برای بار سوم رقم خورده و عجیب اینکه این بار هم رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از آماده شدن پیش نویس لایحه یاد شده خبر داده است.

- آیا جمعیت کشورمان رو به سالمندی است و نیازمند تدابیری ویژه برای حمایت از این گروه خاص هستیم؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، اگر سوال فوق را از مسئولان کشورمان بپرسیم، بسیاری شان بی درنگ پاسخ مثبت می دهند و بر ضرورت توجه به مقوله سالمندی از منظر های متفاوت تاکید می کنند.

تاکیدی که بر مبنای آن، دو دستور کار ویژه تدارک دیده شده و در دست پیگیری قرار دارد؛ تدوین سند ملی سالمندی و تهیه لایحه حمایت از حقوق سالمندان.

منظور از سند ملی سالمندی، تدوین نقشه راهی است که دستگاه ها براساس آن نقشه راه اقدامات خود را عملیاتی خواهند کرد و مثلا شامل فرهنگسازی در این خصوص هم می شود در حالی که لایحه حمایت از حقوق سالمندان، احقاق حقوق این گروه سنی را هدف قرار خواهد داد و در فاز اجرایی کارایی دارد.

تدابیری که مدتهاست در دستور کار قرار دارند، حتی پیش از آنکه مسایلی مانند خطر سالمندی جمعیت در کشورمان فراگیر شود و تدابیری مانند قانون جوانی جمعیت، در دستور کار مسئولان قرار بگیرد، اما هنوز به نتیجه قابل اتکایی نرسیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالی یکبار پیش نویس این لایحه حمایتی تهیه می شود و تمام!

سالی یکبار پیش نویس این لایحه حمایتی تهیه می شود و تمام!