مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 07:002023-09-26اقتصادي

معادن؛ معضل بی پایان مردم روستای علی بیگ بردسکن


چند روز قبل بود که اهالی روستای علی بیگ از توابع بخش انابد شهرستان بردسکن برای آنچه معادن به سرشان آورده بود، اقدام به مسدود کردن جاده عبور کامیون های معدن از حاشیه روستا کردند.

- مردم این روستا که بر اساس آخرین سرشماری 90 خانوار بیشتر ندارد، می گویند به دلیل گرد و خاک ناشی از فعالیت معدن تمامی اهالی روستا به نوعی درگیر بیماری های مختلف شده اند.

یکی از اهالی گفت: 15 سال قبل مقرر شده بود مسئولان معدن سالیانه حدود 2 کیلومتر از جاده های روستا را آسفالت کنند اما نه تنها به این وعده عمل نشد بلکه کشاورزی، مراتع و دام های روستا همه از بین رفتند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از پیگیری ها و شکایت هایی که داشته ایم به نتیجه نرسیده است، افزود: تمامی اهالی به دلیل گرد و خاک دچار مشکلات تنفسی و دیگر بیماری ها شده اند.

یکی دیگر از زنان اهالی روستای علی بیگ با اشاره به اینکه روزی نیست در روستا با معضل گرد و خاک مواجه نباشیم، بیان کرد: به دلیل نابودی مراتع برای چرای دام مجبوریم به دیگر مناطق برویم که همان مناطق هم با همین معضل مواجه اند.

وی بیان کرد: معدن منطقه موجب نابودی درآمدهای روستاییان به خصوص کشاورزی و دامداری شده است، از سویی کسی هم نیست که پیگیر وضع موجود باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معادن؛ معضل بی پایان مردم روستای علی بیگ بردسکن

معادن؛ معضل بی پایان مردم روستای علی بیگ بردسکن